tisdag 16 december 2008

Nobelpriset

Man brukar säga att bakom varje framgångsrik man, finns där en kvinna. Vilket är sant, utan tvekan! Men ännu sannare är att bakom varje trygg liten Guldklimp (barn) finns en mamma! En mamma som lägger ner hela sin själ i att fostra, trygga och skapa kärleksfulla förutsättningar för sina barn.
En mamma som så ofta får dubbeljobba med att få vardagen att gå ihop… som efter först en lång dag på jobbet, kommer hem, lagar middag, läser läxor, tvättar, stryker, städar, handlar och inte minst ger sina barn kvalitetstid! När väl kvällen och natten närmar sig, stupar hon i säng av ren utmattning… för att få ork att ta sig igenom ännu en ny dag… med ett leende på läpparna!
Vi alla mammor som lyckas med den här bedriften är UNIKA! Utan tvekan är vi värda ett Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!
Det är med en stor ära jag tilldelar Dig det här Nobelpriset! Jag beundrar Dig för Din styrka, för Din glöd och för Ditt engagemang! Var STOLT över Dig själv!
Duracellmamman som stiftade årets Nobelpris inom ämnet Mammakunskap, vill uppmuntra Dig som fått det här fina priset lite extra. Lottar av den anledningen ut 3 spa-kitt till tre av pristagarna! Vill även Du ta del av chansen till SPA-kittet, lämna en kommentar under det här inlägget! (inget krav, utan delta om Du har lust)


Jag har fått det här Nobelpriset av Morfen . I min tur är det med en stor Ära som jag tilldelar priset till följande mammor:
Ni är fyra speciella mammor som jag beundrar mycket!
Camilla - För att du under ditt livs tuffaste period är den allra bästa mamman, full av kärlek och som alltid gör allt för dina barn.

Ullis - För att du sprider din kärlek till fler barn än dina egna! Du är den bästa foster mamman som finns!!!!

http://tvillingmamma.blogspot.com/ Lotta - Du är en mamma som jag bara läst om i din blogg men som har berört mig så otroligt mycket! Det du och pojkarna går igenom nu är det vi alla fruktar. Din kärlek till dem betyder allt!!!!!

http://t-strindbergs.blogspot.com/ Teres - Sexbarns mamma, det säger väl allt!!!!!! Jag är full av beundran!

Tack till Duacellmamman och morfen!!!!!!
Glöm ej att skriva en kommentar hos duracellmamman före torsdag den 18/12 kl 12.00 så kan ni vara med i utlottningen av ett spa-kitt.

(måste lära mig att länka snyggare. ) :D


2 kommentarer:

Anonym sa...

Att få en sån bekräftelse mitt i allt tufft som jag går igenom just nu fick mig till tårar! Tack "Tin" för allt stöd och att du ser att jag gör så gott jag kan! Du är en pärla! KRAM Camilla

Anonym sa...

Jätte kul att Du har blivit tilldelad Nobelpriset!! Du är värd den miljoner gånger om igen för det underbara arbete Du utför som mamma! Du är UNIK, glöm aldrig det!

Trevlig Onsdag!