måndag 29 december 2008

Godaste gräddkolan


Förstår om ni är trötta på sötsaker så här dax på året men jag måste bara dela med mig av receptet på mitt absoluta favorit godis! Superenkel gräddkola som bara smälter i munnen!
Receptet är från när jag var liten och är igentligen till en kolatårta där denna smeten skulle bredas över tårtbottnarna. Nu kokar jag den bara lite mer så att den blir lite fastare. Har ingen tid att uppge pga att det beror på hur mycket man låter den koka. Men det går ganska ganska fort om man kokar upp ordentligt och rör mycket. Gör några kultest i vatten så ser ni om den stelnar. Annars går den säkert lika bra att äta med sked också! ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oh la la, mums filibabba! :D
Kram & Gott Nytt År!

♥ Fyra årstider sa...

♥ Tittar in och önskar dig ett Gott nytt år 2009 ♥
Kram Lotta

Unknown sa...

Otroligt fin blogg du har! Hittade just hit... ska absolut besöka dig flera ggr.
Må gott och hoppas 2009 blir ett bra år för dig
Mvh. Tildé

Annas hjärtan sa...

Kikar tillbaka och säger hej! Vilken söt blogg! Kram från Anna

jeanettew sa...

Yummie yummie yummmie!!!

Låter väldans gott :O)

Gott nyyt år!!!

Kram Jeanette

Unknown sa...

Tack för titten på min blogg :-)kul att du ville titta in! och dina värmande ord :-)
Hoppas nyårsafton blir bra...själv ska jag fira hemma med inbjudna gäster och god mat!

Kram Tildé