måndag 19 oktober 2009

Att samla...

Härom dagen så tog vi en promenad jag och barnen till en plats där det växer många kastanjträd. Dottern hade ju plockat hem kastanjer tidigare men där hon hittade dem så fanns det inte så många. När vi väl kom fram så började vi plocka i våra fickor. Ganska snart så tröttnade lillebror som sitter i rullstol pga en knäoperation. Han rullar iväg och jag får hela tiden springa efter för att han ej ska komma nära vägen. Även jag börjar tröttna för vid det laget så har vi massor i fickorna. Ropar och ropar på dottern att det är dax att gå men hon ger inte upp.
Tillslut blir jag nästan arg när hon aldrig kommer medans jag kämpar och håller i en envis pojke i rullstol som hela tiden vill åka vidare och att det dessutom börjar mörkna. Dotterns förtvivlade kommentar när jag ropar att nu går vi för hundrade gången "Men mamma, vi kan väl inte lämna alla de här fina kastanjerna kvar här på marken" Tillslut fick jag med henne med fickor stora som om hon hade fotbollar i dem.
Väl hemma så vägde vi dem och det blev 1.4 kg!!!!
Så nu har vi så att det räcker för i år! ;D
Här är tre av dem.

7 kommentarer:

Laila sa...

På hösten brukar jag och sonen ta med oss en hink (sån man leker med i sandlådan) och fylla med kastanjer. Då räcker det både till mina ljusstake och hans lek. :-)

Men jga förstår din dotter... Dte är ju så många vackra som ligger kvar.

kardemumma sa...

Hihi...du skriver inte så pjåkigt själv ;) 1,4kg det var inte dåligt!!
Tack för din otroligt söta kommentar! Gulle dig!
Kramar C

livet på utanäs sa...

oj , 1,4 kg det var inte illa :)
Vackra är dom också ...

Ha det gott !
Sussi O

livet på utanäs sa...

oj , 1,4 kg det var inte illa :)
Vackra är dom också ...

Ha det gott !
Sussi O

Its a house sa...

Mosshjärta står på min "vill göra" lista också, har du ingen bild?

Ha en skön fredag!

Emma sa...

Vilken mysig blogg, och vilka fina bider!

Anders W sa...

Hej! Nu har jag också hittat till din blogg. Du har verkligen lyckats, grattis!