måndag 18 april 2011

Rosa blad

En helg med magsjuka var verkligen inte roligt och nu har två av barnen blivit förkylda och fått hosta. Inte vad man önskar lagom till påsklovet!!!

Jag tog i alla fall fram kameran en stund på eftermiddagen och spanade in våra tulpaner på nära håll.


Ska försöka utmana mig själv att börja blogga oftare nu för att jag ska fotografera mer och se nya motiv. Blev så inspirerad av Jakob Granqvist som interjuvats på moderskeppet ang hur han började fotoblogga varje dag för att utmana sig själv. Mitt mål är verkligen inte en gång om dagen men det måste ju till en skärpning för en gång i halvåret som förra inlägget är ju bara så dåligt. Jag tycker att det är trögt att blogga om jag inte har något speciellt att visa så vi får se om jag kan hitta på något dessa dagar.

Hoppas att ni alla har en skön vårvecka med mycket sol och frisk luft.

2 kommentarer:

Ellison sa...

Kul och se dig tillbaka :) Underbara foton och ser fram emot att se mera :) Och ha inte dåligt samvete för att du bloggar så sällan eller inte har något speciellt att visa, bara att blogga om precis vad du känner för. Kram

Lilla huset på prärien sa...

Mmm.. jag håller med dig. Jag borde också utmana mig själv med kameran lite oftare. Var med en fotograf som fotade inredning idag och det var MÄKTA inspirerande kan jag säga. Jag är inte alls sådär noga...

Lycka till med ditt!

Kram Jenny