fredag 24 juli 2009

Lavendel

Är inte lavendel en av de vackraste blommor som finns?
Jag hittade en planta i veckan som jag bara var tvungen att köpa med mig hem. De är så enkla men ändå så otroligt vackra. De hör ju ihop med högsommar och värme så det är många sköna känslor och minnen man får när man ser dem. Önskar att jag hade en lång lavendelhäck i vår trädgård av just dessa som har så mörkblå blommor.

En annan blomma som jag aldrig trodde att jag skulle börja gilla är pelargoner men har verkligen ändrat mig sedan jag fick en för några år sedan. Nu har jag massor men att övervintra dem och hålla på och greja det är inget för mig.


Nu får vi hoppas att det inte blir allt för mycket regn i helgen utan att det blir lite sol i allafall.
Kram Tin

3 kommentarer:

kardemumma sa...

Men vad skoj att få en kommentar av just dig! Det var inte igår :)
Kul att se du mår bra.
Kramar C

Morfen sa...

Åh du skulle åka till Lavendelfarmen på Jersey, det var fantastiskt! Trots att vi var där när de hade skördat lavendeln så låg doften mjuk och len i luften. En vacker trädgård och café intill också. *njuter* Jag har också fastnat för pelargoner, köpte fyra stycken för att ha ute, men de fick stanna kvar i köksfönstret och så fick jag köpa fyra nya istället.. de ska absolut få övervintra i källaren och sen hoppas jag få liv i dem till våren igen. :) Kramis!

maybe*mej sa...

gud så mkt fint du gör. säng gaveln var ju suuuperfin och de underbara små skyltarna till din dotters rum är jättefina. tack för ditt besök hos mig.
kram